.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رامسر شايسته ثبت جهاني است‌

رئيس انجمن دوستداران ميراث فرهنگي سخت‌سر گفت: رامسر قابليت و شايستگي ثبت جهاني را دارد.

به گزارش شمال نيوز به نقل از فارس، حسن رحيميان در مراسمي كه مناسبت روز ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري‌ در قلعه تاريخي ماركوه كتالم برگزار شده بود، افزود: ميراث فرهنگي نقش ارزنده‌اي در زندگي ما انسان‌ها دارد و به اين دليل 28 ارديبهشت ماه به اين روز ناميده شده است.
وي ادامه داد: در تعريف به هر چيزي كه عمر بالاي صد سال داشته باشد، ميراث فرهنگي خوانده مي‌شود و ممكن است اين ميراث انسان‌ساز باشد و يا اينكه طبيعي باشد.
رحيميان خاطرنشان كرد: ميراثي از قبيل قلعه ماركوه و تخت جمشيد جزو ميراث انسان‌ساز و جشن‌هاي تير ماه 13، آيين باران خواهي و يا آفتاب خواهي جزو ميراث فرهنگي معنوي است.
وي در ادامه به ثبت ميراث فرهنگي اشاره كرد و گفت: ميراث‌هاي فرهنگي در دنيا اگر ناب باشند به ثبت جهاني مي‌رسند و اين ثبت داراي ضوابط خاصي است و يونسكو علاوه بر نگهداري از آنها حفاظت هم مي‌كند تا مبادا در آنها دخل و تصرف شود.
رئيس انجمن دوستداران ميراث فرهنگي سخت‌سر تصريح كرد: رامسر به دليل موقعيت فرهنگي و تاريخي اين موقعيت را دارد كه ثبت جهاني شود و اين پيشنهاد از سال 84 توسط انجمن دوستداران ميراث فرهنگي سخت‌سر ارائه شده است و از مسئولان خواستار پيگيري اين امر هستيم.
وي گفت: ما دو پديده مهم داريم يكي درياچه مازندران كه به دليل وسعت آن نام دريا گرفته است و ديگري جنگل‌هاي پهن برگ منطقه است.
رحيميان افزود: اين درختان به دليل ويژگي خاصي كه دارند در يك ميليون و 250 سال پيش كه به دليل يخبندان تمام‌ جنگل‌ها كه تا سيبري ادامه داشت خشك شدند، سالم ماندند و در سلسله جبال البرز حفظ شدند.
وي درباره قلعه ماركوه گفت: اين قلعه ازآثار منحصر به فرد است و مي‌تواند نقش بسزايي در جذب گردشگر داشته باشد و بايد توجه بيشتري به اين قلعه داشته باشيم.
شهردار كتالم و سادات شهر نيز گفت: بايد هر سال در اين روز گردهم جمع شويم تا بتوانيم از ظرفيت اين قلعه استفاده بهينه انجام دهيم.
احمد توانا افزود: بحث بروكراسي اداري در ايران بحث سنگيني است و محدوديت‌هاي زيادي براي ما ايجاد مي‌كند.
وي اظهار اميدواري كرد؛ روند توجه به قلعه ماركوه سرعت گرفته است و كارهاي زيادي در طي اين دو سال اخير انجام شده است.
توانا اظهار داشت: رحيم مشايي رئيس سازمان،‌ صنايع دستي و گردشگري توجه ويژه‌اي به اين منطقه دارد و شركت درناي سپيد كار مطالعاتي اين قلعه را به روز پايان رسانده است و هم اكنون در حال جذب سرمايه‌گذار جديد براي كار اجرايي هستيم.
وي در پايان گفت‌: 250 ميليون تومان از اعتبارات سال گذشته اين قلعه صرف ديوار كشي اين قلعه مي‌شود و از اعتبارات امسال كه رقم در‌خور توجهي نيز است، براي آسفالت يا سنگ‌فرش استفاده مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.141 seconds.